Rauhoitusaika

Suorituspaineet ja ylikuormitus aiheuttavat näkymättömän uhkan.

Lapsi tai nuori saattaa painaa pitkää päivää ilman, että kukaan huomaakaan. Kiltit uurastajat ja taakankantajat saattavat oireilla peloilla, vatsakivulla ja unettomuudella. Yllättäen vauhdin voi pysäyttää masennus tai ahdistus. Stressihormonitaso sekoittuu: yön lepo ei riitä. Stressaantuneesta lapsesta tulee stressaantunut aikuinen. Rauhoittuminen ja rutiinit luovat turvallisuutta.

Onko sinulla kokemuksia tai esimerkkejä ideoista, jotka toimivat arjessa? Kirjoitathan napakasti. Julkaisemme parhaat ideat.
Tekstejä muokataan ja lyhennetään tarvittaessa ennen julkaisua. Idea julkaistaan etunimen ja paikkakunnan kera.

Tarkistathan vielä, että olet täyttänyt kaikki vaaditut kentät.

Idean lähetys epäonnistui. Kokeile myöhemmin uudestaan.

Kiitos ideastasi!

On hienoa, että olet nähnyt vaivan kirjoittaa meille. Se kertoo, että välität siitä, mitä lähelläsi tapahtuu.

Käymme nyt saamiamme ideoita läpi ja julkaisemme niistä parhaat. Saat sähköpostia, jos ideasi julkaistaan. Saatamme muokata ja lyhentää tekstejä tarvittaessa ennen julkaisua. Idea julkaistaan etunimen ja paikkakunnan kera.

Kiitos, kun olet mukana.

Voimme varmistaa, että lapsi ei harrasta itseään uuvuksiin. Tämänpäivän lapset joutuvat usein koville, jos on viidet treenit viikossa ja läksytkin pitäisi hoitaa. Koulu on lapsen työ, harrastuksen pitäisi olla voimavara! Ei toisinpäin.

Johanna, Helsinki

Voimme kertoa, että elämässä saa olla epävarma ja erehtyä, on lupa turvata aikuisiin ja olla huoleton.

Lapsen rukous

Neuvoja lapsen nukahtamisongelmiin

Voit lukea lapselle iltasadun tai iltarukouksen ja rauhoittaa nuoren illan.


Katso myös nämä ihan tavalliset asiat